Jak probíhá konzultace s Ivou?

Jak probíhá konzultace s Ivou?

Konzultace zdarma, kterou nabízíme na našem webu, v minulosti pomohla desítkám malých a začínajících podnikatelů. Většina z nich končila náš rozhovor poděkováním a větičkou „Tohle jsem vůbec nečekal/a. Vážně vám nic nedlužím?“. Ne. Naše konzultace jsou tu opravdu „pro lidi“. Věříme, že naše odborné znalosti by měly sloužit ke zlepšení podnikatelského prostředí, a nevidíme důvod, proč je s podnikateli nesdílet. Co ale doopravdy můžete od konzultace čekat?

Pro koho tu konzultace jsou

Pro všechny, kdo mají otázky či nejasnosti na poli účetnictví a povinností, které jsou s ním spojené. Neexistují limity a neexistují špatné otázky. Existují jen lidé, kteří neumí odpovídat. My jsme se naopak rozhodli, že vám odpovídat budeme. Stačí nám napsat, co vás trápí, a o čem byste si chtěli s nestranným ekonomicky vzdělaným člověkem z oboru nebo účetní promluvit.

Naprosto typické jsou následující okruhy:

  • Mám pochyby o správném zpracování mzdy
  • Chci si zřídit živnostenský list a nevím, co mě čeká z pohledu účetnictví a daní
  • Povinnosti začínajících podnikatelů, podnikání na činnost vedlejší
  • Možnosti daňových úlev, možnosti zdanění a volba vhodné daňové evidence
  • Již podnikám a nejsem si jistý/á, zda výstupy či informace od mé účetní jsou správné
  • Nerozumím některému z pojmů, účetních výstupů či mechanismů
  • V mém účetnictví/daních nastala konkrétní chyba, a já nevím, jak ji řešit
  • Zatím jsem účetnictví či nějakou formu evidence zvládal/a, ale chci navázat spolupráci
  • Hledám novou účetní (z jakéhokoliv důvodu) a chci si nejprve ujasnit některé otázky a požadavky
  • Slyšel/a jsem informaci týkající se mého podnikání, ale nejsem si jist/a správným postupem. Často se podobné otázky týkají osoby identifikované k DPH, samotného plátcovství DPH, nebo různých legislativních povinností
  • Chtěl/a bych začít zaměstnávat další lidi, ale nevím, co to obnáší
  • Rád/a bych probral/a možnosti pro mé již ziskové podnikání. Kde ušetřit, jak si nejlépe vyplatit peníze z vlastního SRO, nebo jak nastavit nové procesy v rámci růstu

Důležité je na začátku alespoň rámcově shrnout, čeho se bude konzultace týkat a o jaký typ podnikání se jedná. Jste zaměstnanec a nejste si jisti, že vám zaměstnavatel správně vypočítal mzdu? Potřebujete pomoci s ročním vyúčtováním daně z příjmů? Jste živnostník, který se setkal s nějakou novou situací a chcete se poradit? Máte firmu, a rádi byste prostě jen probrali s někým nestranným co a jak? Tohle vše jsou relevantní otázky pro naše konzultace.

Jediným omezením jsou vaše úmysly. Neposkytujeme jakoukoliv pomoc s cílenými podvody, falšováním dokumentů, podkladů atp. Chápeme, že podnikatelská praxe může přinést různé situace, ale pokud je primárním cílem vaší činnosti podvodné jednání či podnikání na hraně etiky, nepočítejte s námi.

Průběh samotné konzultace

V závislosti na kontaktních údajích, které nám zanecháte, se v co nejbližším možném termínu (zpravidla nejpozději následující pracovní den) ozveme zpět. Nejlepší je rovnou si zavolat, vše pak probíhá příjemným tempem a rychleji než při výměně e-mailů. Ale nebojte se zůstat i v rovině e-mailové. Je to vaše konzultace – zůstaňte ve své komfortní zóně.

Konzultace má zpravidla zhruba následující průběh:

  1. Získání informací a porozumění potřebám. V této fázi se doptáme na fakta, která potřebujeme, abychom vám mohly dát správné odpovědi. Účetní a daňová problematika je občas ovlivněná i věcmi, které by vás nenapadly, takže si je upřesníme a zjistíme, kde je „zakopaný pes“.
  2. Návrh možných řešení včetně těch, které nejsou zcela správná. Zde je dobré zdůraznit, že účetně a daňově správné řešení nemusí být jediné. Proto vám vysvětlíme a navrhneme řešení zcela správná, ale popíšeme i řešení, která se vyvinula podnikatelskou praxí. U těch vám pak vysvětlíme, proč správná nejsou, a jaká rizika na sebe berete, pokud je zvolíte. Očekávejte zcela upřímné odpovědi. Není naší prací rozhodovat za vás nebo vás nutit do konkrétních řešení. Naší snahou je to, abyste se vy sami mohli rozhodnout na základě znalostí a pochopení (alespoň základního), co která možnost přinese.
  3. Dodatečné otázky. Málokdo zavolá jen s jednou otázkou. Jakmile na vlastní kůži zjistíte, že s vámi mluví někdo, komu rozumíte a kdo vám upřímně odpovídá, zpravidla se vynoří další doplňující otázky. Už vím, jak správně problém řešit, ale kde najdu formulář, jak žádost odeslat, kam uhradit dluh/penále, jaké jsou lhůty pro nápravu, jak zjistím další informace? Na doplnění jsme připraveni. Nejsme jen účetní, ale jsme přece Ekonom pro lidi.
  4. Zaslání pomůcek, podkladů, odkazů a někdy i samotné odpovědi. I nám se může stát, že něco nevíme hned z „patra“ a chceme si pro jistotu vše projít v zákoně. V takovém případě si vyžádáme čas a odpovíme vám písemně. Během hovoru také můžeme narazit na nějaké vzory, odkazy… Jsme zvyklé vám pro jistotu vše poslat a mnoho drobných „pomůcek“ vám klidně i zpracovat.
  5. Další spolupráce. Této části se budu věnovat samostatně dále v textu.

Co tedy přesně získáte a má to smysl, když je to zdarma?

Já vím, že v množství „obsahu zdarma“, všemožných „za mail ke stažení“ e-booků, webinářů „jak na to ve 3 bodech“ a podobných ptákovin je těžké uvěřit, že existují lidé, kteří svou práci stále dělají rádi. Prioritou Ekonoma pro lidi vždy bylo pomáhat podnikatelům. Věnovat jednu hodinu času člověku, který pomoc potřebuje, považujeme za správné. Navíc věříme, že se nám to vrátí. Jak?

Jste spokojení a pomohly jsme? Skvěle! Doporučte nás, napište nám referenci na některou ze sociálních sítí, sdílejte tuto zkušenost. Nebo si jen uložte naše telefonní číslo, případně webovou stránku, a kdyby někdo z vašeho okolí potřeboval služby účetní, s klidem mu můžete tento kontakt předat. Drtivá většina našich současných klientů se o nás dozvěděla díky jiným spokojeným klientům.

Nepomohly jsme? Nevyhovuje vám způsob naší práce? Nevadí. Jediné, co ztratíte, je trocha času. Konzultací vám nevznikají žádné závazky, žádné dodatečné podmínky, natož platby.

Konzultací vás provedu přímo já, majitelka a zakladatelka společnosti Ekonom pro lidi, Iva. Za mými radami stojí už hezkých pár let v oboru (nejen v účetnictví). Polovinu svého profesního života jsem strávila na pozicích provozního/finančního „ředitele“, jako pravá ruka podnikatelů. Účetnictví rozumím (mám na to dokonce nějaké ty školy), ale především jsem empatický posluchač, schopný řečník a člověk s širokým přesahem. Vyzkoušejte konzultaci se mnou a uvidíte.

Další spolupráce s naší firmou

Hodina uteče jak nic a vás začne trápit, co dál. V první řadě – dokud se nedomluvíme na placené spolupráci, jde stále o konzultaci. Pokud čas nebo náročnost jedné hodiny mého času vyčerpáte, včas se ozvu, a řekneme si, co a jak dál.

Část našich konzultací končí zodpovězením konkrétních otázek či vyřešení dílčího problému. Občas chce klient pokračovat a rozhodne se pro nějakou další, pravidelnou, konzultaci a spolupráci, kontrolu nebo prostě jen možnost mluvit s někým nestranným o svém podnikání z pohledu financí, účetnictví, daní. A pak je tu samozřejmě i část klientů, kteří s námi zůstanou a rozhodnou se, že nám chtějí předat své účetnictví. V takovém případě probereme realisticky jak na tom jste, kolik toho máte, jaké jsou vaše představy a zda na vás máme dostatek volné kapacity. Nejsem střelec a pokud si nejsem jistá, že spolupráce bude fungovat, řeknu to hned a narovinu. Zda a případně jak s námi budete pokračovat ve spolupráci, je jen na vás.

CHCETE VYUŽÍT KONZULTACI ZDARMA? Využijte náš kontaktní formulář.

Líbí se vám naše články? Sledujte nás na našem InstagramuFacebooku nebo LinkedIn.
Chcete se zeptat? Napište nám přes kontaktní formulář, nebo položte svůj dotaz do naší poradny pro podnikatele.

Přečtěte si také

Kooperativa zákonné pojištění zaměstnavatele

Kooperativa zákonné pojištění zaměstnavatele

Kooperativu jako pojišťovnu známe nejspíš všichni, ať už z doslechu, nebo u ní můžeme mít sjednané pojištění. Pro zaměstnavatele ale „Kooperativa“…

(Nejen) finanční plánování

(Nejen) finanční plánování

Nadpis by úspěšně vyděsil (a následně odradil od čtení) i mě, takže si pojďme narovinu říci, že se nebudeme bavit…

Dohody o provedení práce od 01.07.2024 a následně od 01.01.2025

Dohody o provedení práce od 01.07.2024 a následně od 01.01.2025

Ještě si musíme počkat na konečné vyjádření poslanecké sněmovny, zda bude toto konečné znění novely, nebo jestli k němu nepřihodí další…

Autor blogu

Ing. Iva Strachotová, DiS.

Diplomovaná specialistka v oboru daně a účetnictví se specializací finanční a projektový management a jeho aplikace v malých a středních podnicích.

Chcete se se mnou spojit? Napište mi na ekonom@ekonomprolidi.cz.